ShArIng Is CaRiNg

Sunday, August 8, 2010

Hari Sukan PASTI...Aina


hari ini aku happy sesangat...sebab hari nie hari sukan tadika puteri sulungku Aina...excited sgt...maklumlah pengalaman pertama...aku rasa aku yg lg excited berbanding dgn Aina...ha..ha...Sukan PASTI..tulah nama tadika Aina..(Taman Asuhan Tunas Islam)yang terletak di Tanjung Gemok,Rompin,Pahang...ha..pelik kan aku dok Johor antar anak sek kat neg Pahang jauh tu...sebenarnya aku skrang nie dok kat sempadan dua-dua negeri nie.so tak jauh sgt la..lebih kurang 5 km je.....sejak sabtu lg aku dah prepare awal2,bekal,air ,baju..semua dah siap...

subuh tu,selepas selesai solat aku buat persiapan mana yg perlu...kejut Aina,mandikan n siapkan dia,sarapan...semua lengkap ..untuk pastikan dia bersedia dgn cabaran sukan hari nie..nampaknya aku ngan Aina akan pergi dulu..Papa n Arif akan menyusul kemudian sebab Arif blom bangun lg..so tugas siapkan Arif bertukar tangan nampaknya..

Aku n Aina sampai pkul 8..tgk cikgu2 Aina tgah set-up lg..Aina kena masuk dlm kelas..n para ibu bapa tunngu di khemah yg disediakan..ramai jugak penjaga yg hadir..lebih kurang pkul 8.30 pg acara bermula...didahulukan dengan acara para pelajar 6 tahun,5 tahun dan seterusnya 4 tahun...n tak sabar nak melihat gelagat Anakku...

Lebih kurang pkul 9 pagi aku lihat Papa n Arif sampai naik moto...Alhamdililah..sempat tgk Aina sukan..aku takut papa terlepas tgk acara Aina..kalau papa tak dtg,,abislah papa kena basuh ngan Aina..taklama selepas tu nama Aina dipanggil utk menyertai acara bawa bola pingpong guna sudu...semangat Aina...aku pon tak kurang sorak..Aina2..cepat..ha..ha..Alhamdulillah..menang...

yg bestnya ada acara sukan utk para ibubara..utk acara kaum ibu menganyam ketupat n cari barang tersembunyi..manakala acara kaum bapa ialah..baling tin n kaki gajah..yg bestnya atas pujukan Aina..papa masuk kedua-dua acara tu...cayalah papa..sportinglah...

gembira sungguh aku hari nie..pengalam pertama ini sungguh indah...


No comments:

Post a Comment