ShArIng Is CaRiNg

Saturday, August 7, 2010

Mohammad Arif Zulkarnain bin Mohd Rusdi


ha..ha..nie pic aku pregnantkan Arif...rasanya 7 bulan kot..masa nie kat penyabung....pakcik aku dr tiram dtg..peyot tak la berapa besar sgt kan...ha..ha...

teringat masa tranmisi pertama..ala 3 bulan pertaman pregnant,aku berselera terbalik....benda yg aku suka jd benci n sebaliknya...dulu sebelom pregnant aku suka minum air masak...tp masa awal2 dulu aku bantai air manis je...nak muntah minum air masak....lg satu aku tetiba suka makan junk food...beli jajan utk Aina,aku pun nak jugak...perangai cm budak kecik2...macam2 nasib baik encik suami memahami...ha..ha..tq dear...

berbalik pd saat aku nak melahirkan Arif...sebenarnya due aku 5hb Mac 2009...tp aku melahirkan Arif 12 hari lebih awal...masa Aina dulu on time...rasanya aku aktive sangat kot masa ngandung Arif kali nie...awal bulan 2 tu aku sekeluarga pegi bercuti ke Cherating ngan keluarga makcik n nenek tersygku...aku yg tgah sarat nie tak ingat punya ligat...nenek aku sampai bising2..ingat2 wa..awak tu dah sarat...aku selamba jer g berenang kat pool...dia pulak gerun tgk aku...kesian nenek aku...

Pd 21hb 2009,aku masih lg seperti biasa,pegi pasar tani yg ada kat luar kuarters nie dgn Aina...buat keje rumah mcm biasa...pendek kata memang takder tanda2 sakit2 nak bersalin...sebelum tu papa dah sehari tak balik outstation kat jb...ptg tu dia balik...semuanya seperti selalu....ptg tu kami semua tidor petang sama kat dalam bilik..tp aku mula rasa tak selesa...perotku sekejap keras n tidak..aku kejotkan papa...dia ajak g klinik check..tp aku seperti biasa take 4 granted..ala biasa la mcm 2...

malam 2 aku prepare dinner macam biasa....tp masa nak amik nasi..tetiba aku rasa lain...baby keras semacam n sakit..terus aku jerit pangil papa..dia ckp rehat dulu...n dia suruh makan skit in case n bersalin nanti biar ada tenaga...time tgah rehat kat ruang tamu..aku sempat layan drama cerekarama tv 3 sekejap...klaka....papa kata dah la awak tu dah nak bersalin...so aku check kat klinik..nurse ckp baby dah turun tp jalan blom bukak n suruh aku hospital mersing menaiki ambulans....

ha..ha...naik ambulans...untuk pengetahuan korang...rumah aku nie tepi jln besar n klinik kesihatan tu beberang jln...so tiap2 hati mestia ada ambulans lalu...n tiap2 kali bunyi siren ambulans aku mesti tgk kat tinngkap...dlm hati aku ckp..."mesti gempak naik ambulans,camne rasanya"..so aku sebenarnya ada niat nak naik ambulans semasa aku ngandungkan Arif..senang ckp..NGIDAM NAK NAIK AMBULANS...ha..ha..klaka kan...tp 'hasrat' aku nie tak pernah aku bgtau sesiapa hatta my hubby sekalipun...sebb segan kena gelak..org ngidam nak makan awk ngidam nak naik ambulans...

so bila nurse suruh naik ambulans aku kata ok...best ooo..laju bawak..kalah F1...cayalah....lepas sampai..check in..aku dicheck..misi kata baru bukak 3 cm..awak rehat dulu....lebih kurang pkul 3 pagi aku rasa lain sakit pinggang yg amat..aku g tandas tgk ada darah..aku panggil misi..dia check baru 4 cm..rehat..nak rehat tak leh dah..serba tak kena..aku panggil misi lg...sebab aku rasa nak keluar sgt dah...dia kata blo lg tu..br saya check awak tadi...dan dengan sekali teran...aku selamat melahirkan Arif..di atas katil wad..tak sempat g laboar room...n disaksikan live oleh member katil sebelah..time tu barulah nurse kalng kalibut...aku ckp tak percaya..padan muka..lenjun katil 2..segala "urusan"di buat diatas katil 2 jugak dengan langsir diturunkan...Alhamdulillah..mudah sangat melahikan Arif...

semoga Anak2 mama jd Anak Soleh n Solehan...Amin...

No comments:

Post a Comment