ShArIng Is CaRiNg

Thursday, August 26, 2010

Menu Berbuka smalam- MEE BANDUNG..




inilah menu berbuka sy semalam...entah kenapa tekak nie terasa boring asyik makan nasi jer..plus pening tak tau nak masak lauk apa utk berbuka...pg tu trus seach kat tenet..resepi mee...belek punya belek...antara optionnya mee bandung n mee hailam...

mee hailam cam biasa sangat...so aku refer mee bandung...aku penah buat mee bandung nie tp tak sama ngan mee bandung muar tu...kuah pekat sedap..tak kan taruk tepung jagung kot....akhirnya aku dapat jawapan...yg buat pekat kuah tu sebab..sebab..sebab...ha...sebab bubuh keledek rebus yg telah dilenyek halus....aku pun baru tau..ha..ha...

so pg tu aku ngan semangatnya cr bahan yg paling penting..iaitu keledek...senang jer sebab tepi jalan umah aku ada stall jual buah-buahan...kebetulan aku nak amik aina balik sek so balik tu aku start jalankan operasi aku....hasilnya ...bukan nak puji masakan sendiri tp memang pon nak puji he..he...sodap....tipsnya lebihkan keledek..dalam 2 biji kecik n lebihkan udang kering....

terlanjur dah ala keledek..aku pun terfikir nak buat bubur cha-cha sebab ia favourite anak2..bila aina tau aku nak buat bubur cha-cha..walaupun masa tu aku baru tenggek periuk..dah tanya dah siap blum..kejap2 masuk dapur...aina aina...


No comments:

Post a Comment