ShArIng Is CaRiNg

Sunday, January 2, 2011

Kahwin Muda



assalammualaikum semua..ape khabar semua
macam mana dengan permulaan tahun nie?
harap semuanya ok...

tahun 2011 menjelma menggantikan 2010
terasa cepat masa berlalu
sedar tak sedar dah 5 tahun usia perkahwinan kami
dan diserikan dengan cahaya mata
yg menambahkan kebahgiaan
alhamdulillah

zaman sekolah menengah dulu
aku ada 2 sabatan baik
pernah suatu ketika kami berbincang siapa akan kahwin dulu
tapi tak sangka nampaknya jodoh aku sampai dahulu
berbanding mereka

isu kahwin muda..emm...
banyak pendapat berlainan tentang hal ini
kebanyakkannya memandang sinis mereka yg kahwin muda
iaitu seawal usia 20an...

contohnya aku...berkahwin diusia 20 tahun
n dikurniakan puteri di 21 tahun
ramai yg menidakkan kemampuan aku
menjadi ibu dan isteri peringkat ini
namun aku telah buktikan 
aku mampu lakukannya
n kekal bahagia hingga kini

sebenarnya kunci utama perkahwinan di usia muda
ini ilah persefahaman n kasih sayang antara pasangan
beza antara umur aku n suami tercinta
adalh 6 tahun
aku 20 tahun dia 26 tahun saat diijabkabulkan

aku amat bersyukur dipertemukan dgn papa
dia pilihan terbaik
dia yg banyak mematangkan aku 
yelah beb..aku "banyak perangai"
maklumlah muda lg
tapi papa pandai "guide" aku


anyway nak share pic masa kahwin aku
he..he..

 lepas akad nikah..nak sanding


 kawan2 papa kat LPP

 nak akad nikah..

dup.. dap..dup ..dap..




No comments:

Post a Comment