ShArIng Is CaRiNg

Monday, October 4, 2010

Mengajar anak ke tandas...

Go to fullsize image

sebenarnya nak kongsikan pengalaman sy masa nak ajar aina pegi tandas dulu...
kelakar...sebenarnya lewat jugak dah "ceraikan" aina dengan pempers
umur aina 2 tahun lebih...
mencabar jgak...

aku banyak tanya org n baca dr buku...
macamana nak ajar anak biasa ngan tandas...
mula2 aku cakap ngan aina,kenapa dah tak boleh pakai pampers
aku ckp dia dah besar,nak pandai,nak sekolah
bab sekolah terus dia xcited..
mula2..setiap 5 minit aku tanya dia nak g tandas ke tak...
dlm beberapa hari jagak aku kejap2 tanya..
hasilnya alhamdulilah....

n sekarang,kalau dulu...waktu terjaga dr tidur malam n nak ke tandas
mesti dia kejut aku untuk teman n bukakan lampu tandas
sekarang tak lg...
semua dia buat sendiri...
i'm so proud of u,honey...

2 comments:

  1. aina memang cepat cerai pampers kan...qis dah 3 tahun baru free diapers...tp ada kalanya terlepas juga malam...

    ReplyDelete