ShArIng Is CaRiNg

Thursday, October 14, 2010

kemalangan....kereta terbakar

hari selasa lepas,kami baru bertolak balik dr kl
pkul 1 dr kl...
sian papa keletihan
tp dia nak jgak drive
katanya kalau aku drive lambat sampai
he..he...
ye ke?

kalau bab drive jauh2 nie,aku tabik kat papa
walaupun bawak laju macam f1 tapi tetap cermat
tak la careless

ingat lagi kalau adikku amy..
dulu dia cakap dia takut abang bawak kete
macam bini nak bersalin dia bawak laju..
tp sekarang dah tak takut la kot..

semalam masa otw balik
kat area muadzam...
aku tertidur kat belakang ngan anak2
tetiba terjaga rasa papa berhentikan kereta
tgk papa tgah berbual ngan polis

"bang,ada kereta terbakar kat depan"
"tak leh lalu dulu,takut meletop"
perg..aku tgk real depan mata...
kereta kembara tgah marak...
pastu agak lama menunggu..polis ckp ngan papa
"cik'kalau nak lalu,boleh tp tepi-tepi"
aku ckp jgn la dulu
tp cik suamiku tu degil
dia pegi jgak...
aku lalu tepi keta tu rasa ngeri je...
macammana kalau kete tu meletop
 tp alhamdulilllah
selamat

tak lama selepas tu baru lori bomba sampai
semoga orang dlm kete tu semua selamat
amin..


No comments:

Post a Comment