ShArIng Is CaRiNg

Wednesday, May 23, 2012

Dia.....




Assalammualaikum....

fuhh..dah berhabuk dah blog aku nie..
last post entry awal mac lepas
kesian blog,ada tuan tapi tak terjaga
sorry yer blog..nama jer housewife
nampak macam tak sibuk,keje kat rumah jer
tapi sebenarnya jadi housewifelah paling bz skali
dari celik mata,hingga tutup mata nak tido ader jer kerjanya

so..back to the topic
DIA...
siapa DIA tu
DIA yg aku maksudkan SUAMIKU
yg sekarang berada jauh di perantauan
g KOREA
ikut rombongan LPP

dulu,aku pernah suarakan ketidakpuasan hati aku
sebab aku rasanya DIA tidak seperti suami2 rakan2ku yg lain
aku cakap knapa DIA tak macam si polan dan si polan
yg macam tu dan ini

DIA masih mampu tenang n mandengar
langsung tak tinggi suara
si isteri yg terus pot pet

sehinggalah keadaan tenang dan dia beri hujah knapa DIA begitu
aku terpaku...tiap butir bicaranya penuh hikmah
knapa DIA jarang mempamerkan kasih sayang
sebab DIA menunjukkan kasih sayangnya dalam bentuk yg tak terucap dan tersirat,itu lebih bermakna
dari kerap mengucapkan kata cinta dan sayang tapi tidak sepenuhnya maksudkan

knapa dia membiarkan aku membuat sesuatu perkara yg penting berseorangan
kerana DIA nak melatih aku supaya bersikap lebih berdikari
bersedia dengan segala kemungkinan

jauh di sudut hatiku..amat bertuah Allah S.W.T kurniakan
DIA sebagai imamku
berbanding teman2 istimewaku yg terdahulu,DIA yg terbaik


No comments:

Post a Comment