ShArIng Is CaRiNg

Tuesday, May 24, 2011

No Doubt


Assalammualaikum..

No Doubt,wah tajuk entry macam nama band rock la. Ia bermaksud
tanpa ragu-ragu tau tanpa sangsi atau tanpa apa-apa jer lah..

sebenarnya nak cite pasal kejadian nie. dah berbulan2 terjadi tp 
teringat nak ingat nak 
share ngan warga blog sekalian

That time kebetulan papa bz sgt,dgn meeting,
kerja kat pejabat,kursus
n macam2 lagi yg menuntut perhatian yg lebih
dr dia selaku ketua jabatan
masa tu aku sememangnya makan hati
weekdays bz,weekend pun bz gak

Mana taknya,gi kerja pagi,tgahrai tak balik
jumpa2 nanti magrib
pastu pkul 9.30 g office @ jumpa staff pkul 12 -1
pagi baru balik
fuhh...angin btul aku masa tu

terrasa btul diri nie terabai
kebetulan 2 hari sebelum tu papa ke kl atas urusan kerja
sehari ada kat umah,than 2 hari ada seminar kat Batu Pahat

Bengang ooo..
aku sememangnya tak dapat ikut la..
tak tergamak rasanya nak pontengkan Aina sekolah
semata nak ikut papa outstation.
memang tak la.
kecuali benar2 penting,itu memang tak boleh elak la kan

So,dia pergi jgak seminar kat BP
aku memang dah start merajuk dah.
Nik Arif dah mula menunjukkan tanda nak demam
semamangnya Nik Arif tak boleh lama2 berpisah ngan papa
nanti mulalah sakit
papa pergi aku buat tak tau jer..
sajer nak buat dia geram

Nik Arif demam,sehari semalam dia kat BP
ada la dalam 4-5 kali dia call,tp aku tak anggat
nak menunjukkan aku masih marah

Malam tu kebetulan dia msg aku bgtau ada majlis tilawah
n kebetulan Pengarah ada,dia kat leh balik
sebab mungkin abis majlis lewat
pastu esok plak ada sukan plak
dia kena ada sebab dia AJK
aku ingnorekan msg papa tu

Malam tu kami 3 beranak tido awal
tetiba around pkul 2.30 pgi aku terdengar bunyi kete 
macam bunyi kete papa kat luar
bukak tingkap n tgk
sah papa
apa hal dia balik?

jawapan papa
SAYA RISAU MAMA TAK ANGKAT PHONE
SY NAK TGK MAMA N ANAK2
TU YG SY SANGGUP DRIVE 3 JAM BALIK TGK KELUARGA
PKUL 6 PAGI ESOK KENA PEGI BALIK

YA,,,ALLAH menyesalnya buat papa mcm tu..



malam tu


3 comments:

  1. alahai...jgn buat lagi mcm tu yer wawa...kesian la kat dia...hehehehe...

    ReplyDelete
  2. wawa..setakat yg kak eeja kenal perangai papa aina mmg mcm tu...sejak dr uitm smpai la zaman da bekerja..klu dia busy mmg tak ingat dunia...sampai kan kita lalu sebelah dia pun dia tak sedar...
    tp papa aina tu mmg penyayang...so wawa kena bersabar dan jangan cepat buruk sangka..tak baik tau..sbg sorang isteri,kita mesti percaya kpd suami kita..dan doakan yg terbaik apabila dia keluar utk bekerja..insyaAllah..Allah akan menjaga hati dia untuk kita,amin.

    ReplyDelete