ShArIng Is CaRiNg

Monday, May 23, 2011

Kisah Semalam...

Assalammualaikum n salam sejahtera...
pagi tadi lepas hantar Aina ke sek
n bersarapan 
niat dihati membuak2 nak update blog
tapi bila dah start buat kerja rumah
jadi ralit dah nak tngahri pulak

so kenalah siap nak masak menu lunch pulak
so rasanya ptg2 skit kot baru leh buka blog
nampaknya btul...

actually,this whole week,anak dara eden
Nur Aina Nadhirah exam
pertengahan tahun
semoga boleh jawap dgn cemerlang
amin..

nak story mory pasal rangkuman kisah semalam
banyak cite sangat,tak tau nak cite mana dulu
so decided nak cite kejadian dari pagi sampai malam
yg pada saya agak kelakar
so bersedialah dengan karangan yg lebih panjang dr saya kali ini

biasalah weekend..inilah masa nak tido lebih skit dari biasa
lepas solat subuh,aku n papa sambung beradu..
fuhh..jarang dpt mcm nie
n bangun pkul 8 pagi
tgk Aina n Nik Arif serta papa tdo lgi
aku cepat2 mandi,hajatnya nak cepat
nak pegi pasar,beli sarapan
kalau bdak2 tu bangun haru,mesti nak ikut aku
susah ooo..dah la pasar hari Ahad ramai org

tgah mandi dengar suara Aina n Nik Arif dah bangun
aduh....nampaknya kena la bawak hero n heroinku
lepas mandikan,masa nak pakaikan baju Nik Arif
kakak Aina tgah kira 1-10
tetiba Arif leh kira 1 sampai 10
dengan tak der salah pon
aku rasa gembira sangat sebab aku tak pernah 
properlly ajar Arif mengira,
tak sangka dengan hanya selalu mendengar kakaknya
dia boleh hafal

seterusnya lepas sarapan,kemas umah aku masak utk luch
menunya sayur campur masak lemak,ikan goreng n sambal belacan

lepas mkn,papa bagitau dia nak melawat pekerja
ladang yg kena tahan wad kat hosp mersing
sebab kena patok ular
kesiannya

so dlm pkul 3.30 kami ke mersing.sebelum sampai hos
papa ajak pekena mee bandung dulu
wah...memang sedap..sebab memang slalu makan kat situ

masa kami tgah makan,dtg satu kereta berhenti.nak makan kat situ
jgak
mereka sekeluarga
ada sepasang anak
seorang dah besar sebaya Aina,sorang lg baby

suaminya kudung tangan sebelah
aku n papa buat biasa jer la
tak nak tgk2 jer,kang segan n malu plak abang tu

diaorg kebetulan plak duduk meja sebelah kitaorg
tetiba Aina yg terkenal ngan mulutnya yg banyak tu
cakap."mama,org tu tak der tangan sebelah"
aku terkedu n terus buat tanda SHHH
takut abang tu terasa hati
sure dia dgr

pastu aku pandang diaorg,abang tu senyum jer
agaknya dia dah biasa budak tegur macam tu

Anak abang tu pon baik,masa makanan kami sampai
dia nak makan,dia panggil Aina n ckp
"kakak,Makan"
kira pelawa makan skali lah

masa kami nak gerak plak bdak tu lambai kat Aina..


No comments:

Post a Comment