ShArIng Is CaRiNg

Wednesday, February 16, 2011

Nak Pergi Jaaaaauuhhhh...


assalammualaikum...
nak share satu cite 
smalam
ada drama air mata kat umah nie
kami 3 beranak nangis sambil peluk2
semua perasaan bercampur
sedih ada,klakar ada
hai macam2..

Aina..anak sulungku smalam 
"nak pergi jaaauuuhhh"
sebab merajuk ngan aku
kira macam nak lari umah la

sebelum tu..aku tgah lipat kain kat bilik
kebetulan pulak semalam aku rasa pening sangat 
kepala nie
so tahap kesabaran aku agak kurang 
dah makan pinadol,bubuh minyak angin,tampal koyok
masih berdenyut jgak kepala nie

anak2 plak buat perangai 
aina macam biasalah berebut mainan ngan adik

aku cakap
"aina,knapalah macam nie,
jgnlah nakal
kalau macam nie biarlah mama mati lagi bagus"

pastu aku tgk dia diam kejap
pastu tetiba dgn mata merah dia ckp aina
nak keluar
aku ingatkan dia nak main kat luar
so aku ckp pergilah

pastu dia keluar sambil nangis
"aina nak pergi jauh-jauh..
biar mama tak jumpa aina lagi"

time tu baru aku sedar,rupanya dia merajuk 
kononnya nak lari umah la nie
aku panggil dia
tak toleh2 pon ..laju jer jalan

perg..nekad budak nie
aku jerit
"aina,,jangan la tinggal mama"
"siapa nak jaga mama n adik"
"kakak Aina tak sayang mama ker"

pastu tetiba dia toleh dan berlari kearah aku n arif
kami bertiga menangis sama2
sedih..ooo

2 comments: