ShArIng Is CaRiNg

Saturday, January 1, 2011

Bila "Dia" tak seperti yg dimimpi...Apapun Bersyukurlah



Assalammualaikum..n selamat tahun baru 2011
terasa cepat masa berlalu
tahun 2010 telah meninggalkan banyak kenangan
pahit manis dalam hidup kita semua
paling tak dapat dilupai
pemergian ayahda tercinta

apapun semoga tahun baru ini memberikan 
kita cahaya dan semangat baru untuk memperbaiki
diri menuju jalan yg diredai olehNYA

panjangkan tajuk entry kali ini
mungkin kali ini ia agak sentimental skit
tapi apa salahnya 
sekali jiwang

coretan kali ini adalah berdasarkan pengalaman
yg dirasai sendiri
sekadar nak berkongsi rasa n pendapat

lately nie kita slalu dengar tentang macam2 
perkara yg melibatkan keganasan umahtangga
ada suami kali pukul,kaki judi,kaki rogol
macam2lah..sampai kekadang tu tak sanggup nak bayangkan
kesengsaraan keluarga yg jd mangsa

ada benda yg aku belajar dr semua ini
aku dah dikira amat bertuah dijauhkan dari semua musibah
cuma begitulah fitrah manusia,kita sering lalai
n slalu menilai suami kurang dari banyak segi

tak payah nak tuding org lainlah
aku contohnya
kalau dulu,aku slalu merungut dgn papa
atas kesibukan dia yg aku rasa melampau
slalu merajuk bila kehendak tak dipenuhi n 
kekadang aku membandingkan papa dgn "teman" terdahulu

sifat kurang perhatian atau lebih tepat lagi
tak romantik slalu aku bangkitkan
berbanding dengan aku
aku yg slalu ckp sayang,rindu cinta kat dia
n dia hanya akan tersenyum jer

skrang bila aku fikir2 balik
tak semestinya kata cinta,syg terucap dari kata2 semata2
ia juga dtg melalui tindakan
dan aku percaya tindakan papa dah menggambarkan
dia sememangnya amat menyayangi kami sekeluarga

bila dia msg dengan kata2 cinta
aduh terus menusuk 

cthnya msg dia pg tadi
"Wslm.Papa masih kat bot lagi nie.terima ksih mama atas
kepercayaan yg mama berikan pd papa n faham dgn kerja papa.
papa senantiasa merindui mama n anak2.love u all.




No comments:

Post a Comment