ShArIng Is CaRiNg

Thursday, December 2, 2010

Kenangan Terindah....Getting Engaged

  30 Mei 2004

tgah2 free tadi,belek2 gambar lama
n terjumpa ngan gambar2 bertunang aku
ha..ha...

perg..tetiba kenangan lama mula flash back
dalam kotak fikiranku
antara kenangan terindah  
dalam hidupku 

tak sangka time practikal aku bertemu jodoh
semuanya berlaku terlalu pantas
dalam masa 5 bulan semuanya terjadi
mengenali hati budi n bersetuju untuk bersama
dikala aku masih lagi menuntut ilmu

alhamdulillah perkenalan sesingkat ini
menghadiahkan aku kebahagian ini
ternyata pilihan keluarga dan aku ini
tidak silap

n apa yg korang tak tau
persaingan my hubby amat sengit

dalam masa yg sama ada seorg lagi 
jejaka ingin masuk meminang aku
walaupun aku tak mengenalinya secara rapat

"dia" rakan sepejabat isteri GM JB Timur
Isteri Gm tersebut yg beria-ria nak kenalkan 
aku dengan "nya"

suatu hari "dia" nak kami berjumpa na berbincang
aku terpaksa pergi setelah didesak beberapa kali
"dia" tanya samaada aku ada terikat ngan sape?
aku cakap tak der tp aku sedang berkawan ngan abang
"dia" ckp dia nak masuk meminang
aku terkejot siottt
"dia" ckp "dia" nak masuk meminang
dulu..n biar family aku yg decide..
kira the best men win la nie


n suprise...masa aku dan "dia" berjumpa 
aku terlihat abang(my hubby)
di suatu sudut
memerhatikan kami..
ha..ha..
jealose la tu...

n seorg lagi jejaka...
selepas mengikat tali pertunangan
ada seorg lagi jejaka yg menghampiri aku

sementara cuti aku tolong pakcikku di restorannya

jejaka itu dia seorg dealer rokok...
n aku sebagai casher,akan selalu berurusan dengannya...
n tak sangka dalam diam dia menaruh perasaan

aku amat berkejot bila dia berterus terang
aku tunjukkan cincin tunang
tp ternyata dia tak putus asa
tp nampaknya jodoh aku ngan abang kuat

aku terus lost contact ngan dia bila aku serahkan 
kad jemputan kawinku kepadanya

setelah lebih kurang 4 tahun
baru minggu lepas aku dengar berita tentangnya
dia baru bercerai ngan isterinya
terkejot sangat aku....


No comments:

Post a Comment