ShArIng Is CaRiNg

Friday, December 3, 2010

Kasih Lama Menjengah...


"aku"-bukanlah aku tp seseorg yg terpaksa aku rahsiakan identitinya
"dia"-lelaki yg sanggup menunggu aku

assalammualaikum....entry kali ini lebih kepada trajedi cinta
bukan nak mengada-ada,tp just nak share

here is the situation....
someone muncul lepas "aku" serahkan janji untuk 
sehidupsamati kepada org lain
dia begitu bersungguh untuk mendapatkan aku pada mulanya
dan aku mula tertarik dengan keperibadiannya
cintaku mula terbahagi 2..
antara dia dan bakal pasanganku
namun di saat hati ini mula terbenih perasaan cinta kepadanya
dia terpaksa menipu perasaannya sendiri dengan menyatakan
yg perasaan yg wujud antara kita hanyalah bisikan cinta sementara
n dia meminta kami hanyalah sekadar kawan biasa
dan dia menerima kami sememangnya tiada jodoh..

dan aku nekad...dengan keputusannya itu aku meneruskan
ikatan perkahwinan
setelah berkahwin aku abadikan hati dan jasadku hanya
untuk suami tercinta
tiada berbelah bahagi cinta ini...
semuanya ku serahkan hanya untuk suamiku

dan dia kadangkala ada menghubungiku sekadar bertanya kabar
dan tidak lebih sebagai teman biasa
namun persahabatan itu terputus bila dia mengkabarkan yg dia 
akan mendirikan mahligai dengan pasangannya
yg merupakan pilihan keluarga
tak lama lagi
dan minta kami tidak berhubung lagi
kerana terus ingin melupakan aku

aku reda jika itu keputusannya..terasa sedih juga kerana ikatan 
sahabat ini juga tidak dihargai
namun jika itu dah tersurat
aku setuju..kami berjanji kami tak akan menghubungi
antara satu sama lain
segala-gala berkaitan dirinya aku buang jauh2
dari kotak fikiranku

dan keadaan itu berlanjutan selama 2 tahun setengah
lost contact at all
aku menjangkakan dia tentu sedang berbahagia 
bersama isteri n mungkin dengan anak2nya

namun ternyata sangkaanku meleset sama skali
dia amat menderita
perkahwinan atas desakan keluarga ternyata 
tidak bahagia
ditambah pula dengan sikap isterinya yg tidak
peduli dengan perkahwinan
sebelum dia bergelar suami isteri dia pernah menyuarakan 
hasratnya
untuk tidak meneruskan perkahwinan itu
kerana dia sedar dia tidak mempunyai sekumit perasaan 
kepada bakal isterinya
namun bila keluarga makin mendesak 
dia akur dan menganggap perkahwinan 
adalah untuk Allah S.W.T

perkahwinan itu umpama usaha sebelah pihak sahaja
bekas isterinya seakan memusuhinya
tidak melayannya sebagaimana tugas hakiki seorg isteri
dan akhirnya mahligai dia runtuh 
dengan dianugerahkan seorg putera

kini dia mengintai peluang berdamping denganku
walaupun dia tahu itu tidak mungkin tapi
sekadar untuk pengubat hati sunyi

 

No comments:

Post a Comment