ShArIng Is CaRiNg

Monday, November 29, 2010

Super Duper Busy...


assalammualaikum pembuka bicara pagi nie..
sihat semua..
diharap ceria hendaknya di pagi selasa
30 November 2010 
bersamaan dengan 23 zulhijjah


eemmm..kali nie nak share pasal
kerja papa..my hubby..
lately nie..papa teramatlah bz...
kekadang tu sampai tak der masa nak
 main n layan anak2
aku kesiankan dua2
papa,anak2 n kekadang aku sendiri

ada kalanya kesibukan papa buat aku jauh hati
n buat aku n papa berselisih pendapat
aku cuba untuk faham tanggungjawab n tuntutan kerjanya
jawatan Pengurus Besar kadangkala aku 
rasa satu bebanan 
ada masanya aku rasanya kerja melebihi segala-galanya

kalau boleh aku tak nak jadi penghalang atau dengan kata lain 
menyusahkan dia lagi..sudahlah pening dengan karenah staff n macam2 lagi
tapi papa perlu bijak ahagikan masa dengan 
seadil adilnya
jangan rasakan kami keluarganya 
sebagai tak berapa penting

tentu korang ingatkan aku nie type yg 
mengada-ngada
nak hubby ada kat umah..type yg 
suka berkepit jer
tp nak bgtau sebenarnya sejak aina sek 
aku amatlah jarang ikut papa outstation

kadagkala papa tinggalkan kami direct 3-4 ari...
contohnya bulan nie
dah 3-4 weekend,papa kerja...
last 2 week ago,kami balik ganu..
last weekend papa ke MAHA..isnin kerja..
smalam pagi papa ke jb...
maghrib baru papa sampai umah..
lepas isyak..papa tdo sampai pagi tadi
malam tadi sekejap2 Aina n Arif masuk bilik
aku tau mereka nak main2 ngan papa
tp tgk papa tdo,tentu budak2 nie sedih n kecewa
hari nie plak Meeting AJP
sure sampai ptg..
malam nie ada program kat pejabat
esok n lusa kat jb..
jumaat kat endau
sabtu ahad akan datang 
ada program dengan JPJ..

sepanjang November lepas..g kerja pagi,balik ptg..malam 
sambung buat kerja dalam bilik sampai awal pagi...
pernah suatu ketika aku rasa ,aku tak tau samaada 
aku sanggup harungi nie lagi
hal rumahtangga dari A- Z aku buat sendiri..
Hal anak2 A-Z aku jugak...
papa..tolonglah faham...
Mama n anak2 penting x dalam hidup papa?

bukan aku tak pernah bawak berbincang,tp
keadaannya tetap sama..
papa tetap suruh aku bersabar
kerna itu kerja 
walaupun pedih n sakit tapi aku cuba n cuba untuk faham


sorry... kalau entry kali nie aku emocional skit
bukan nak bukak pekung di dada
tp sekadar nak meluahkan perasaan yg terpendam..
harap reader semua tak menyampah yer


No comments:

Post a Comment