ShArIng Is CaRiNg

Tuesday, October 26, 2010

Ciretera MEE HAILAM...

Go to fullsize image

assalammualaikum..semua n salam satu malaysia
dah lama gak rasanya tak singgah n menyongteng kat blog nie
maklumlah banyak perkara yg terjadi lately nie
yg membuatkan aku bz,malas n tak berapa ada mood 
nak upload cite baru

setelah emosi berada pada tahap yg memuaskan
maka mood nak blogging pon timbul
oklah kita tinggalkan cite mooddy tu
meh kita cite pasal resepi
hari sabtu lepas,aku dah pening nak masak pe utk 
dinner kami sekeluarga

tekak nie tak terasa nak makan nasi
lgpon tgahri 2,aku mogok tak masak nasi n lauk
so pikir punya pk...
aku dicided nak buat mee hailam
tgk dalam freze..udang,fish cake ada
sayur sawi,karot ada
so apa lg..
menu mee hailam la kita malam nie kan papa...
papa orait jer...


tgah2 masak 2..time dah nak siap aku tercari2 tepung jagung
yelah nak pekatkan kuah
takkan nak cair jer
cari..cari tak der..
ALAMAK...
anak2 plak...mama dah siap ker..lapar
mama pon apa lg...
tutup api dapur
cepat2 sambar kunci kete
g kedai...beli tepung jagung...

n berdesup cepat2 aku siapkan 
mee hailam aku yg 99% siap tu...


so itulah ceritera mee hailam..
pengajarannya make sure semua bahan cukup sebelum masak
supaya anda tak la kena berdesup g kedai 
cri bahan yg 
tak cukup 2..ha..ha..

No comments:

Post a Comment