ShArIng Is CaRiNg

Tuesday, September 21, 2010

Mimpikan arwah abah....


dah lama rasanya tak jengah blog sendiri..
maklumlah agak sibuk...musim raya nie..bz memanjang
tahun nie turn raya kat tiram..kami balik 2 hari sebelum raya
 raya ke2 balik batu pahat..ziarah keluarga nenek belah arwah mak n kubur mak...
raya ke 3 balik tiram balik n raya ke 4 balik endau...

raya ke 6 balik ganu..n ari ahad lepas baru balik semula ke umah
rindu btul kat umahku...

 well..berbalik pd tajuk kita..semalam aku mimpi arwah abah lg..
buat sekelian kalinya abah tetap gembira
cuma kali ini mimpinya agak berbeza..aku boleh bercakap ngan abah
dlm mimpi aku..abah dtg ke rumahku..masuk bilik yg dia selalu duduk
aku ternampak abah,tp abah kata dia kena cepat balik..
aku sempat tanya abah dlm keadaan rush.."abah.mcmana skrang?"
"abah bahagia"
n abah berpaling n jawap dgn muka berseri2...
"abah...bahagia sgt"
n abah keluar dr rumahku...tp aku perasan masa abah dtg umah aku
abah pakai kasut buruk warna hitam..
tapi bila diluar rumah ada 2 pasang kasut baru hitam kat luar
n abah terus tukar kasut 2...
n abah terus pergi berjalan menuju ke arah kebuah bukit 
yg mana ramai org menuju ke arah bukit tu n menghilang di atas puncaknya..
keadaannya sama dengan situasi org ramai2 nak pergi sembahyang jumaat
yg jln ada,naik motor ada,naik kereta ada
ramai yg berkopiah n berkain pelekat
n semua org yg menuju bukit tu kaum lelaki
fizikal abah sama tp abah berjalan laju..
sihat n cergas...
itu lah je..

n aku terus terjaga azan subuh...
aku terkedu kejap..
macam tak percaya
atau ada yg nak disampaikan...
semoga roh abah aman di sana..
aminn..
AL-FATIHAH...

No comments:

Post a Comment