ShArIng Is CaRiNg

Sunday, August 22, 2010

Kembalinya Ayahdaku Ke Rahmatullah...

Pada 20hb Ogos..iaitu pd hati Jumaat lepas bersamaan 10 Ramadhan 1413 H,aku telah kehilangan abah...abah telah pergi selama-lamanya...semuanya terlalu pantas buatku...aku bagaikan tak percaya...terus terang aku tak menjangkakannya kerana keadaan kesihatan abah yg baik ketika itu...

selasa lepas setelah Abah masuk HKL,akak bgtau doc ckp harapan abah tipis utk sembuh...dan aku sekeluarga bertolak ke kl sesudah subuh...n sampai kira2 jam 1 tengahari...terus aku tgk abah kat CCU (coronary care unit)...keadaan abah memang tenat...seluruh badan abah penuh wayar...tgk jer abah air mata ku tak tertahan terus melimpah keluar...

keadaan abah tetap tak berubah...tp kadangkala aku lihat dia tersentak2...aku menyangkakan abah sedar..tp doc ckp itu hanyalah tindakbalas ubat atau kekejagan otot....odc ckp buah pinggang abah rosak teruk sebab terlalu banyak makan ubat...badan abah membengkak sebab air banyak masuk tp tak keluar...kepekatan darah rendah...peluang tk pulih amat tipis....

malam itu aku,kak zana n amy...tdo di hosp utk jaga abah....

pg hari khamis..aku kami balik umah pulak n tukat turn jaga...ptg tu kami semua pegi tgk abah lg..masih cm tu...tp doc ckp ada peningkatan skit..aku gembira..n malam tu aku balik umah..sebab turn abang jaga...malam 2 amy  n my hubby balik jb coz ada kerja n cadang nak datang balik...ptg esok..manakala aku n anak2 tinggal..

malam tu lebih kurang pkul 11.45 selepas tdo kan anak2...n aku masuk tdo..kak zana ketuk bilik n suruh jaga budak2 coz dia nak g hosp tgk abah sebab abah teruk...aku tak tak leh tdo...macam2 aku terfikir tp tetap doakan semoga abah sembuh...

tak lama lepas 2..abang zahir..ketuk bilik..."wawa,abah dah tak de"..aku terkaku....betul ke apa yg aku dgr...abng zahir terus ke hosp..aku tunggu di umah..jaga budak2...tak lama lepas 2...aku lihat ada sebah van mayat mask..n kak zana,abang n kak siti keluar...
 lemah selemah lemahnya aku.....

tp aku redha...telah lama abah menaggung kesakitan....

perginya dia di hari baik n bulan baik.....



2 comments:

  1. wawa...
    salam takziah buat wawa sekeluarga...
    moga wawa dan keluarga tabah hadapi dugaan nie...
    semoga roh arwah ditempatkan dikalangan yang beriman...
    al-fatihah...

    ReplyDelete